Levering
Print-it.dk (ejes af DinText) sørger for levering med PostNord normalt i løbet af 1-3 arbejdsdage eller til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. Dette gælder dog ikke graverede nummerpladerammer og prægede nummerpladerammer, som har en leveringstid på 1-2 uger. Rettidig levering forudsætter dog at PostNord overholder dag-til-dag levering. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Nord, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. DinText kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender DinText naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af PostNord målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. DinText tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
Din Tekst ! Print-It
Der foretages ikke korrekturlæsning og retning af eventuelle stavefejl. Ordren udføres som du skriver den. F.eks. hvis du skriver "din tekst", så skriver vi ikke "DIN TEKST".
Pakning
Normalt svarer en samlet ordre (evt. indeholdende flere gaveartikler) til én pakke. Tekstilvarer sendes dog separat i forhold til øvrige varer, og DinText forbeholder sig retten til at opdele ordren i flere pakker, hvis volumen eller andre forhold nødvendiggør dette.
Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen (ekskl. porto og ekspedition) til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet ''Reklamation og varereturnering''. Bemærk: Der er ikke returret på kundetilpassede varer. Det kan f.eks. være varer hvor kunden har bestemt en påtrykt tekst.
Reklamationsret
DinText yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles DinText indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder DinText returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Klagemuligheder
- Hvis du er bosat i Danmark, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, og til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
- Hvis du bor i et andet EU land kan du anvende EU-Kommissionens online klageportal.
- Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@dintext.dk
- Reklamation og varereturnering
- Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Print-it.dk c/o DinText
Rentemestervej 80
2400 København NV
Tel. 75 62 11 49
CVR 21 68 05 91
Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Betaling
Følgende betalingsmuligheder kan anvendes: VIPPS Mobilepay, VISA, Mastercard
Valuta er DKK (Danske kroner). Pengene hæves tidligst den dag varen sendes fra os. Efter forfaldsdato beregnes faktura med 2% rente per måned for erhvervskunder. For private kunder beregnes en rente på 8,2% per år. Rykkergebyr udgør kr. 100 pr. rykker.
Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse (for kundetilpassede varer dog før produktion), skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og DinText har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.
Ansvar og sprog vedr. website og service
Print-it kan ikke garantere, at websitet til enhver tid er fejlfrit og i drift. Kontrakter med DinText / Print-it kan kun indgås på Dansk